Grundfos har hidtil været vant til at udvikle et produkt til perfektion og finjustere det ned til mindste detalje, inden de blev sendt på markedet. »Men fremover skal vi tænke helt anderledes i vores innovation af nye løsninger. Vi skal i flere tilfælde tage løsninger til markedet, som ikke er ‘helt færdige’, når vi sælger dem – for med et digitalt lag vil det være muligt at opdatere og forbedre dem løbende,« forklarer Grundfos’ adm. direktør, Mads Nipper.
Grundfos har hidtil været vant til at udvikle et produkt til perfektion og finjustere det ned til mindste detalje, inden de blev sendt på markedet. »Men fremover skal vi tænke helt anderledes i vores innovation af nye løsninger. Vi skal i flere tilfælde tage løsninger til markedet, som ikke er ‘helt færdige’, når vi sælger dem – for med et digitalt lag vil det være muligt at opdatere og forbedre dem løbende,« forklarer Grundfos’ adm. direktør, Mads Nipper.

Foto : Lars Bech

Grundfos holder fokus på pumperne: Ikke alt skal digitaliseres

Ro på!, lyder det fra Grundfos’ adm. direktør, Mads Nipper, når digitalisering og disruption udråbes til tidens løsen. For Grundfos er kerneforretningen stadig energieffektive pumper, og her giver digitalisering ikke altid mening.
Denne artikel er oprindelig bragt på Ing.dk
Vil du have fuld adgang til WaterTech?

WaterTech er for professionelle, der arbejder med teknologi og vandets kredsløb. Vi giver dig indblik i de nyeste teknologiske løsninger i vandsektoren fra klimasikring til drikke- og spildevandsbehandling.

Nævnte firmaer

Blå bog Mads Nipper

Født i 1966 og uddannet cand.merc. fra Handelshøjskolen i Aarhus.

I 1991 blev han ansat hos Lego som Media Consultant. Herefter gik turen gennem stillinger som global ansvarlig for brandet Lego Technic og chef for strategisk udvikling til direktør for marketing i 2011.

I 2014 blev han hentet til Grundfos som afløser for Carsten Bjerg.

I regnskabsåret 2017 fik Grundfos det bedste resultat nogensinde med en omsætning på 25,6 mia. kroner, hvilket svarer til en vækst på over 5 pct. i forhold til 2016. Overskuddet steg til 2,3 mia. kroner.