Dette indlæg er alene udtryk for skribentens egen holdning.

Takeaway-pant skal tage højde for uopmærksomme forbrugere

Af Sofie Martine Dideriksen1. september kl. 05:08
dzmat.ph/Bigstock
Illustration: dzmat.ph/Bigstock.
Hvis en pantordning på takeaway skal lykkes, så er det ikke kun logistikken, der skal arbejdes med. Vores egen adfærd skal også rykkes, skriver Sofie Martine Dideriksen fra analysevirksomheden Naboskab.
Artiklen er ældre end 30 dage

Vil du bidrage til debatten med et synspunkt? Så skriv til vores PRO debatredaktion på pro-sekretariat@ing.dk

Overborgmesteren i København, Sophie Hæstorp Andersen, foreslår et pantsystem for takeaway-emballage - i første omgang som et 3-årigt testforløb i Kødbyen, men senere hen på nationalt plan. Og det er en rigtig god idé, men der er mange faldgruber at være opmærksom på ud fra et adfærdspsykologisk perspektiv. 

Få fuld adgang til WasteTech

WasteTech er målrettet private og offentlige aktører, der arbejder indenfor affalds- og genbrugsområdet.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til WasteTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til WasteTech
Alt indhold på WasteTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger