SMV'er falder bagud på sociale medier

Businessman giving a presentation to multiethnic creative team at office. Business brief with annual goals with employees. Leadership man training businessmen and businesswomen in conference room.
Illustration: Rido81 // Bigstock.
Branchenyt12. marts 2021 kl. 11:16

En ny undersøgelse fra SMV Danmark viser, at en ud af tre små og mellemstore virksomheder ikke har styrket deres tilstedeværelse på de sociale medier i 2020. 

Kun 6 procent af undersøgelsens deltagende svarer, at de "i høj grad" har øget deres tilstedeværelse på de sociale medier i 2020, mens 30 procent slet ikke har forøget deres brug af SoMe i 2020. 

Hele 22 procent svarer ligeledes, at de ikke forventer at øge deres tilstedeværelse i 2021.

Ifølge Rasmus Keinicke, der arbejder med digitalisering hos SMV Danmark, er det bekymrende, at smv'er i lav grad benytter sociale medier i deres marketingstrategi:

Artiklen fortsætter efter annoncen

»De, som ikke gør det, kommer bagerst i køen. De mister kunder og markedsandele. Sociale medier har eksisteret længe, men det er blevet mere vigtigt nu, fordi vi ikke kan komme ud til kunderne, og meget foregår online,« siger han til Børsen, og fortsætter

»Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke skulle være på de sociale medier. Det er simpelthen et must.«

Debatten er slået fra på dette indhold 
Fortsæt din læsning