Vær med når vi kårer Danmaks mest attraktive it-arbejdspladser

I konkurrencen om en af industriens sværeste faggrubber når det gælder rekruttering er ens virksomheds brand centralt. Deltag når vi afslører, hvem der blandt de 60 største it-virksomheder har det stærkeste brand.
15. november 2021 kl. 08:37
errorÆldre end 30 dage

Du er inviteret med, når Version2 afslører årets IT Company Rank analyse og igen i år kårer de mest attraktive danske IT-arbejdspladser.

I år sender vi live torsdag den 25. november fra 13.30-14.30 - altså dagen før den officielle offentliggørelse af resultaterne og udgivelsen af IT Company Rank tillægget, som udkommer sammen med avisen Ingeniøren.

Du får de væsentligste tendenser og trends fra analysen og bliver forhåbentligt klogere på IT-professionelles karriereadfærd i et employer branding perspektiv.

Herudover kan du også glæde dig til at høre om dine kollegers aktuelle udfordringer med tiltrækning af tekniske profiler og få inspiration til, hvordan andre virksomheder i branchen arbejder med at styrke deres talent attraction.

Se hele programmet og tilmeld dig her

Du kender sikkert analysen fra tidligere år men i år har vi foretaget en ændring i indsamlingen af data som er værd at nævne.

IT Company Rank er Version2’s årlige imageanalyse, som måler kendskabet og holdningen til 60 af Danmarks store it-virksomheder. Undersøgelsen er baseret på en kvantitativ spørgeskemaundersøgelse, hvor it-professionelle svarer på, hvordan de opfatter og vurderer virksomhederne som arbejdsplads.

De 60 udvalgte virksomheder er karakteriseret ved at have ‘produktion af it som kerneydelse’. Herudover indgår også finansvirksomheder. Selvom virksomheder i denne sektor ikke direkte kan betragtes som producenter af it, findes flere af landets største arbejdspladser for it-professionelle i dette segment. Det tilstræbes at have de største - målt på antal ansatte i Danmark - og mest toneangivende virksomheder med i analysen. Se virksomhedslisten her

Ny K-P-A analyse

Der er blevet foretaget en metodisk opdatering af analysen, hvor virksomhedernes employer brand og talent attraction måles ud fra en såkaldt K-P-A analyse, som står for Kendskab – Performance – Appel.

Kendskabet har vi målt i alle årene mens performancescoren har nye elementer. Traditionelt spørger vi til en vurderling af en given virksomheds ledelse, økonomi, faglige udfordringer, kultur, bæredygtig ansvarlighed, samarbejde mellem kollegaer, selvstændighed osv. Men som noget helt nyt i år sætter de it-professionelle også ord på, hvilke af otte værdier, de forbinder virksomhederne med: 

  • Kvalitetsbevidst
  • Innovativ
  • Troværdig
  • Teknologifokuseret
  • Bæredygtig
  • Agil
  • Diversitet og mangfoldighed
  • Social ansvarlighed

    Endelig skal deltagerne vurdere en virksomheds samlet appel ved at give point inden for disse fire parametre:

    1. Samlet attraktivitet
    2. Jobinteresse
    3. Villighed til at anbefale virksomheden
    4. Stolthed

    Dette og meget mere vil vores senior analytiker Kamilla Vennevold løfte sløret for.

    Peopletech er også med i arrangementet. Og som vært på eventet tillader jeg mig hermed at invitere alle læsere af dette nyhedsbrev.

    Er din virksomhed ikke blandt listen?
    NO_CREDITS
    Se større version

    Hos TR Analytics kan vi bistå med at udarbejde skræddersyede analyser til netop jeres behov, hvor I kan få afdækket it-professionelles opfattelse og holdning til jeres virksomhed.
    Læs mere
    her

    Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
    Debatten
    Log ind for at deltage i den videnskabelige debat.