Dette indlæg er alene udtryk for skribentens egen holdning.

Donkey Republic: Målet er at få flere til at cykle – og deles om cyklerne

9. oktober 2019 kl. 06:071
I dagens Synspunkt opfordrer Erdem Ovacik, medstifter og direktør hos Donkey Republic, til, at myndighederne støtter op om potentialerne ved deleøkonomiske transportmidler.
Artiklen er ældre end 30 dage

Vil du bidrage til debatten med et synspunkt? Så skriv til vores PRO debatredaktion på pro-sekretariat@ing.dk

Det kræver en indsats både på globalt, statsligt og lokalt plan, hvis vi skal nå i mål med reduktionerne af klimagasser, og her er det enkelte individs bidrag også af betydning. Her er hverdagens transportmidler et godt sted at starte for både stater og kommuner, som udstikker rammevilkår, og for den enkelte privatperson, som pendler.

Læs hele artiklen

MobilityTech er målrettet professionelle, der arbejder med transport- og trafikløsninger.

Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til MobilityTech
Alt indhold på MobilityTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
1 kommentar.  Hop til debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
1
4. november 2019 kl. 12:16

Deletransportmidler er en resourcemæssig blindgyde. Det ingen ejer tager ingen ansvaret for, og vi ser det med bycykler der hærges og ødelægges, og med elløbehjul der smides i havnen. Og fordelen ved delebiler er kun, at flere får mulighed for, uden egen P-plads, alligevel at klare transporten i bil, istedet for med offentlig kollektiv trafik, og på grund af omkostningerne til administrationen og betaling for al service, koster delebilkørsel mere i privatøkonomien pr. kilometer end egen ejet bil. Deleøkonomien på transportområdet er kun en god ting for udlejeren, ikke for brugerne, og slet ikke for resourceforbruget.