Dette indlæg er alene udtryk for skribentens egen holdning.

Der er flere instrumenter end de fysiske investeringer i transportpolitikken

22. juni kl. 04:30
Lars Barfoed, RITZAU - MÅ IKKE GENBRUGES!
Illustration: David Leth Williams/Ritzau Scanpix.
Der er en tænkning om transportpolitik om, at den primært handler om fysiske investeringer. Men der er i dag flere andre instrumenter, der kan og skal tages i brug for at styrke mobiliteten, skriver tidligere MF'er og minister Lars Barfoed (K), der i dag er rådgiver og bestyrelsesmedlem, i dette synspunkt.
Artiklen er ældre end 30 dage

Vil du bidrage til debatten med et synspunkt? Så skriv til vores PRO debatredaktion på pro-sekretariat@ing.dk

Transportpolitikkens betydning for vores samfund er enorm. Det er afgørende for borgerne og virksomhederne, at både personer og varer hurtigt og let kan transpores fra sted til sted. Nøgleordet er ”mobilitet”. Det kræver selvfølgelig investeringer i anlægsprojekter, men det skal også opnås ved at indtænke ny teknologi samtidig med, at mobiliteten skal fremmes på en bæredygtig måde.

Få fuld adgang til MobilityTech

MobilityTech er målrettet professionelle, der arbejder med transport- og trafikløsninger.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til MobilityTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til MobilityTech
Alt indhold på MobilityTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger