På Motorring 3, Holbækmotorvejen og Lyngbymotorvejen er der midterautoværn med dækplader af beton. Mandag den 3. august 2020 blev dele af dækpladerne slynget ud på vejbanen, da en lastbil ramte autoværnet. Det kostede en 33-årig kvinde livet.
På Motorring 3, Holbækmotorvejen og Lyngbymotorvejen er der midterautoværn med dækplader af beton. Mandag den 3. august 2020 blev dele af dækpladerne slynget ud på vejbanen, da en lastbil ramte autoværnet. Det kostede en 33-årig kvinde livet.

Foto : Wikimedia Commons/EPO

Vejdirektoratet kulegraver beslutningsproces op til fatal autoværnsulykke

Vejdirektoratet vil efter fatal ulykke til bunds i, hvorfor det blev besluttet at bruge et utestet design på nogle af Danmarks mest trafikerede motorveje.
3. august kørte en lastbil i nordgående retning på motorring 3 i hovedstadsområdet. Nær afkørsel 19 mod Buddinge ramte lastbilen af endnu ukendte årsager midterautoværnet, og det fik fatale konsekvenser for en bilist, der var på vej i sydlig retning på den anden side af autoværnet. Midterautoværnet toppes nemlig af 1,5 til 2 meter lange buede dækplader af beton.
Vil du have fuld adgang til MobilityTech?

MobilityTech er for professionelle, der arbejder med transport og trafik. Vi giver dig indblik i de nyeste teknologiske og digitale løsninger til at fremme effektiv, sikker og miljørigtig transport af personer og gods.