Transportforsker: Effekten af skærpede miljøzoner er næppe målbar
Miljø15. september 2021 kl. 05:02
En ny aftale mellem regeringen og dens støttepartier om »grønnere byer« giver kommunerne mulighed for at skærpe deres miljøzoner, så de også gælder for dieselpersonbiler uden partikelfilter. Næstformand i Klimarådet Niels Buus Kristensen tvivler dog på, at et forbud overhovedet vil have en mærkbar effekt.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.
Det lyder bedre, end det er, når regeringen, SF, Radikale Venstre og Enhedslisten vil give de største bykommuner mulighed for at skærpe de nuværende miljøzoner med strengere krav til gamle dieselhakkere uden partikelfiltre.
Tiltaget er nemlig ikke noget, der for alvor gavner luftforureningen. Sådan siger Niels Buus Kristensen, der er forskningsleder ved Transportøkonomisk Institutt i Oslo og næstformand i Klimarådet.
Læs hele artiklen
MobilityTech er målrettet professionelle, der arbejder med transport- og trafikløsninger.
Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.
Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til MobilityTech
Alt indhold på MobilityTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
