Støttepuljes fokus på hurtigopladning er for snævert: Destinationsladere skal også kunne støttes

22. juni 2020 kl. 05:511
Volkswagen, elbil, ladestander, ladepunkt, e-Golf
Illustration: Christian Grunert Rantorp.
Vejdirektoratets støttepulje til ladestandere har kun fokus på DC-opladning. Flere organisationer mener dog, at de normale ladestandere, AC-ladestandere, også skal kunne få støtte, så staten får mere opladning for pengene.
Artiklen er ældre end 30 dage

Vejdirektoratet har nu modtaget de første høringssvar til udkastet til en støttepulje til ladestandere, også officielt kendt som “puljen til udbredelse af ladeinfrastruktur til elbiler”.<

Læs hele artiklen

MobilityTech er målrettet professionelle, der arbejder med transport- og trafikløsninger.

Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til MobilityTech
Alt indhold på MobilityTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
1 kommentar.  Hop til debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
1
22. juni 2020 kl. 11:46

Artiklen nævner, at Elbilalliancen foreslår, at samarbejde med fx Hubject skal tælle som administrativt lige adgang. Men Hubject kræver netop abonnement hos en (evt. anden) udbyder, dvs. Hubject sikrer ikke adgang for kunder uden abonnement. (Og her har vi slet ikke nævnt, hvad prisen kunne være for opladning via fx Hubject, men prisen er et separat kriterium)