Minister: BRT-baner kan gøre det attraktivt at teste selvkørende busser i Danmark
BRT15. juni 2020 kl. 05:06
De små, førerløse shuttle-busser har det svært i blandet trafik, hvor hastigheden typisk er meget lav. Men på en BRT-bane, hvor bussen kører i eget tracé, kan førerløse busser blive nemmere at få op i fart, lyder det i ny undersøgelse. Transportminister ser store perspektiver i BRT.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.
Gummihjul i stedet for skinner på Østbanen har lange perspektiver, og derfor hælder regionsrådsformand i Region Sjælland Heino Knudsen til at droppe planerne om at asfaltere strækningen og i stedet satse på sporrenovering.
Det siger han til MobilityTech.
Læs hele artiklen
MobilityTech er målrettet professionelle, der arbejder med transport- og trafikløsninger.
Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.
Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til MobilityTech
Alt indhold på MobilityTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
