Ladeparker: Konkurrenter slog Clever på alt andet end pris

15. juni kl. 05:384
Fastned
Illustration: Fastned.
Det var afgørende for Clevers vinderchancer, at Vejdirektoratet har lagt så stor vægt på prisen i udbud af ladeparker på motorvejsrastepladser.
Artiklen er ældre end 30 dage

Ladeoperatøren Clever smed det suverænt største bud for at sikre sig retten til at sælge strøm til elbiler ved Lillebælt Nord og Syd i Vejdirektoratets første udbud af ladeparker.

Få fuld adgang til MobilityTech

MobilityTech er målrettet professionelle, der arbejder med transport- og trafikløsninger.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til MobilityTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til MobilityTech
Alt indhold på MobilityTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
4 kommentarer.  Hop til debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
4
16. juni kl. 18:17

Et krav for at skaffe fleksibilitet i brugen af ladestandere og abonnementer må være at man får roaming og standardiserede brikker , så man ikke nødvendigvis skal finde en stander man har abonnement til hvis der skal være god økonomi i det.

2
15. juni kl. 14:28

2/3 dele af de gange jeg har ladet hos Clever har det ikke virket v ankomst/ tilkobling Først efter nulstilling af stander via kundeservice ( ca 25 min ventetid) har jeg kunnet lade. Der har været flere gange hvor lader slet ikke kom til at fungere . ? Ladeinfo = meget dårlig på de gamle ladestandere !!

Plug and Charge på tværs af ladestander operatøre . ( tilmelding et sted) JA TAK !

1
15. juni kl. 11:05

Ærgerlig vægtning af udbudskriterier!

Selvfølgelig betyder prisen noget, men helt ærligt: Er det virkelig værd at ofre stort set alt andet for prisen i en god del år frem hvor man er bundet af et produkt som giver kunderne en dårlig oplevelse? Hvis jeg var Vejdirektoratet (og Clever) vil jeg være bekymret for en del (formentlig berettiget) kritik af middelmådig brugervenlighed, utilstrækkelig data, både til kunder såvel som til Vejdirektoratet selv, begrænsede betalingsmuligheder og andre ting der omtales i artiklen.

Hvis man vil have flere til at køre i elbil, så skal man nok tænke ret meget på at det skal være attraktivt og brugervenligt - i høj grad også før man kører ind til såvel som ved ladestationen! Det har tilsyneladende ikke været fokus her...

3
16. juni kl. 10:52

Men er det ikke den "gamle traver" ved udbud?

Man kigger ikke så meget på leverandørens historik med tidligere projekter, funktionalitet, fremtidssikring, brugeroplevelse etc., men derimod vægter udbudsprisen højere (man kan jo altid få en ekstrabevilling).