Ingen togafsporinger fra skinnebrud i femten år: Ingeniør-karrierens svendestykke

26. maj kl. 05:00
Carsten Jørn Rasmussen kalder selv sin indsats hos Banedanmark for at reducere antallet af skinnebrud for sin karrieres svendestykke. Han arbejder stadig med jernbaneskinner, i dag hos rådgiveren Cowi.
Carsten Jørn Rasmussen kalder selv sin indsats hos Banedanmark for at reducere antallet af skinnebrud for sin karrieres svendestykke. Han arbejder stadig med jernbaneskinner, i dag hos rådgiveren Cowi. Illustration: Cowi.
Carsten Jørn Rasmussen har gennem 12 år som teknisk ledende ingeniør for skinnerne i Banedanmark bidraget til et stort fald i antallet af skinnebrud.

At vinterens komme kan forårsage travlhed hos Banedanmark og DSB, er ingen nyhed: »Det er vinter, man forventer vel lidt kulde og sne. Men det’ da klart, at en såd’n sag må komme bag på DSB,« som MC Einar formulerede det.

Og går man få årtier tilbage – til den danske rapgruppes storhedstid – var vinteren for den danske baneforvalter da også forbundet med forhøjet risiko for brud på skinnerne. Med en hel dag med togkaos til følge.

Læs hele artiklen

MobilityTech er målrettet professionelle, der arbejder med transport- og trafikløsninger.

Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til MobilityTech
Alt indhold på MobilityTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger