Farlige overhalinger, usikkerhed i kryds og pludselige opbremsninger – dette er erfaringene fra Oslos selvkørende busser

28. oktober 2020 kl. 05:55
Holo, Navya, Oslo
Illustration: Holo.
Men tilbagemeldinger fra kunderne viser, at de gerne vil have de selvkørende busser.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Når den lille, røde bus opdager en forhindring på vejen, bremser den hårdt op og venter med at køre, til den er helt sikker på, at kysten er klar. Den accelererer langsomt, og bruger god tid på at komme op på tophastigheden, 18 kilometer i timen. Chaufføren i bilen bliver træt af at vente. Hastighedsgrænsen er 30 kilometer i timen, og han har dårlig tid. Han trækker ud i modsatte vognbane og når tilbage i den rigtige vognbane igen, foran bussen, i det der kommer en modkørende bil rundt om svinget.

Få fuld adgang til MobilityTech

MobilityTech er målrettet professionelle, der arbejder med transport- og trafikløsninger.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til MobilityTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til MobilityTech
Alt indhold på MobilityTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger