DSB har modtaget Vectron-lokomotiv nummer 1000. Det er DSB’s 32. ud af 42 bestilte lokomotiver. For DSB har det at modtage Vectron nummer 1000 været et bevis på, at man her har valgt et "gennemprøvet og bredt anerkendt materiel, der anvendes i mange andre lande i Europa".
DSB har modtaget Vectron-lokomotiv nummer 1000. Det er DSB’s 32. ud af 42 bestilte lokomotiver. For DSB har det at modtage Vectron nummer 1000 været et bevis på, at man her har valgt et "gennemprøvet og bredt anerkendt materiel, der anvendes i mange andre lande i Europa".

Foto : Andreas Raun Rosendahl

Fareopbremsninger har givet DSB’s nye eltog en svær start

Gamle signaler har været med til at give DSB's nye Vectron-lokomotiver en vanskelig start på de danske jernbaner. Men en løsning skulle nu være på trapperne.
DSB's nye lokomotiver, fra tyske Siemens Vectron, blev ifølge selskabet blandt andet valgt, fordi de har vist sig meget pålidelige og kun skal til eftersyn ved hver 37.500 kilometer
Få fuld adgang til MobilityTech?
MobilityTech er for professionelle, der arbejder med transport og trafik. Vi giver dig indblik i de nyeste teknologiske og digitale løsninger til at fremme effektiv, sikker og miljørigtig transport af personer og gods.
Prøv MobilityTech

Få 3 ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement

Klik her
Fakta om Vectron:

DSB har pr. 27. oktober modtaget 32 Vectron-lokomotiver, hvoraf 28 er godkendt til kørsel, mens 12 benyttes til den daglige drift.

Fra 12. december og køreplanen for 2022 vil DSB primært køre med Vectron på strækningen mellem Helsingør og Næstved, og der vil være behov for 19 lokomotiver i daglig drift.

Kilde: DSB.