Derfor kræver Aalborgs nye busser mere asfalt

1. juni kl. 04:28
Plusbus har sin egen kørebane og har altid prioritet i vejkryds. Ruten tager ca. 30 minutter at køre.
Illustration: Aalborg Kommune.
Aalborg Kommune har valgt en bus til BRT-linjen, der kun skal lade om natten. Det føjer fem ton ekstra til projekteringen, og derfor lægges der ny asfalt flere steder på strækningen.
Artiklen er ældre end 30 dage

Der skal investeres yderligere 10 mio. kr. i nye eller forbedrede lag af asfalt på den kommende BRT-linje i Aalborg. Det skyldes, at Aalborg Kommune i samarbejde med operatøren TideBus har valgt at indkøbe en bustype, der var markant tungere end det, som er tilladt efter de gældende vejregler.

Det fortæller Niels Bresemann, projektchef ved BRT-Aalborg.

Oprindeligt var planen ifølge Niels Bresemann, at man ville vælge en bus, der havde mulighed for at lade ved hver endestation, hvilket ville kræve et mindre og lettere batteri.

Få fuld adgang til MobilityTech

MobilityTech er målrettet professionelle, der arbejder med transport- og trafikløsninger.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til MobilityTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til MobilityTech
Alt indhold på MobilityTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger