Årets mobilitet: Flere biler i stikkontakten, armlægning med politiet og et hårdt slag for mikro-mobiliteten

21. december 2020 kl. 05:001
Fyrværkeri
Illustration: Jesper Stein Sandal.
Et år med mobilitet har som så meget andet i vores liv været et år præget af Corona-pandemien. Men livet er, trods alt, gået videre. Her ser vi tilbage på året, der nu snart er gået, og de temaer, der har fyldt meget i transport- og mobilitetsbranchen.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Allerede tidligt på året stod det klart, at Corona ville komme til at gøre ondt på den kollektive trafik. På tværs af selskaber faldt passagerantallet med knap 70 procent i de sidste to dage af uge 11.

Læs hele artiklen

MobilityTech er målrettet professionelle, der arbejder med transport- og trafikløsninger.

Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til MobilityTech
Alt indhold på MobilityTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
1 kommentar.  Hop til debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
1
21. december 2020 kl. 10:49

Hvad driver færdselspolitiets fodslæbende tilgang til at øge sikkerhed og kvalitet for den bløde færdsel? I et urbant miljø kan de bløde trafikanter være de fleste. Hvem er færdselspolitiet politi for? Biler eller personer? Ser ingen som helst grund til at politiet skal sætte nedre grænser for hastighed. Det må være et lokalt politisk styret anliggende. Måske Færdselspolitiet skulle ønske elcykler til jul som tjenestekøretøjer i byer, Så er det nemmere at mærke pulsen i den urbane mobilitet.

Tak for endnu et godt MobilityTech år til Christian G. T.