IndustryTech: Nyt medie om fremtidens industriløsninger

Foto : Thomas Djursing

IndustryTech: Nyt medie om fremtidens industriløsninger

Ingeniøren går nu helt tæt på danske industri- og produktionsvirksomheder med det nye medie IndustryTech. Lær fremtidens teknologiske løsninger at kende her.

Nye robotter, IIoT-løsninger og Big Data er smarte ord, som virksomhedsledere væver ind i enhver sætning for at lyde fremsynet. Eller sådan var det engang. I dag er buzz-ordene en del af virkeligheden i flere danske industri- og produktionsvirksomheder, og på Ingeniøren oplever vi en branche, der gerne vil forstå og være førende på den nye udvikling. Derfor lancerer Ingeniøren nu mediet IndustryTech.

IndustryTech er målrettet professionelle i industri- og produktionsvirksomheder, der vil ride forrest på udviklingen mod en mere digitaliseret og automatiseret forretning. Og det er ikke tilfældigt, at vi netop nu ser grund til at gå tæt på branchen med et specialmedie efter at have dækket “den industrielle revolution” i 125 år på Ingeniøren. Det fortæller IndustryTechs redaktør Bjørn Godske, der har skrevet om produktion for Ingeniøren i 16 år og selv er uddannet ingeniør.

Nysgerrige kan bestille et prøveabonnement her

»Industri 4.0 er ikke et quick fix eller en pludselig omstilling. Det er en udvikling, der har været i gang længe og vil være det længe endnu. Kort sagt handler det jo om en konstant sammensmeltning af alt fra digitale systemer til maskiner og produktionssystemer. Men i modsætning til tidligere, så ser vi faggrænserne bryde sammen i disse år,« fortæller Bjørn Godske og uddyber:

»En virksomhed kan ikke længere følge med konkurrencen ved blot at skrue på de kendte knapper. Leder og ansatte må udvide sine horisonter til nye fagområder. Det kan være områder som Big Data, kunstig intelligens, IoT og 3D metalprint. Derfor er virksomhedernes behov for ny viden om ny teknologi større end nogensinde. IndustryTech er et redskab i den udvikling,« siger han. 

»Vi skriver til jer, der er udviklingen«
IndustryTech bliver det fjerde af Ingeniørens nye PRO-medier, der er målrettet professionelle. I dag omfatter PRO-medierne GridTech, der er målrettet energibranchen, DataTech om data- og analytics, samt MobilityTech, der er til professionelle, der arbejder med transport- og trafikløsninger.

»I vores PRO-medier går vi helt tæt på de professionelles hverdag. Vi skriver til dem på fabriksgulvet og folkene i udviklingsafdelingen - dem som står midt i udviklingen, som er udviklingen, og får det hele til at spille. Derfor har vi også særlig fokus på at viderebringe erfaringer fra virksomhederne, så vores medier er inspiratorer til teknologiske løsninger og nye værktøjer,« siger chefredaktør Trine Reitz Bjerregaard. 

Pro-medierne giver læserne tre ugentlige nyhedsbreve. Her kan man læse nyheder, interviews, tendenshistorier, debatindlæg samt se navnenyheder og kalender. I slutningen af ugen samler redaktøren op på ugens begivenheder på området.

Første nyhedsbrev fra IndustryTech kommer 23. oktober.

Men du kan allerede nu tegne et prøveabonnement på IndustryTech her. Og du kan desuden skrive til redaktionen på IndustryTech@ing.dk med ønsker, tip eller spørgsmål.