Forbrugerne må ikke blive taberne
Jette Miller fra De Frie Energiselskaber svarer igen på EWII's kritik af det aflyste salg af Radius. For det aflyste salg er ikke bare et spørgsmål om nationalromantik. Det er et spørgsmål om at sikre forbrugernes interesser.
Salget af Radius er stoppet. Det ærgrer adm. direktør Lars Bonderup Bjørn fra energikoncernen EWII sig over i et indlæg på GridTech den 24. januar 2019.
Vil du have fuld adgang til GridTech?
GridTech er for professionelle i energibranchen, der har særligt fokus på integrationen mellem energisystemer i omstillingen af infrastrukturen mod et CO2-neutralt og elektrificeret samfund.
Et andet eksempel på tingenes sammenfiltring
En elkunde med et mini-kraftvarmeværk bliver pludselig præsenteret for en meget stor regning fra sit netselskab. Kunden ønsker at klage over regningen, men finder hurtigt ud af at han ikke kan klage over netselskabet. Her er han nemlig iflg. “engros-ordningen” ikke længere kunde! Det er i stedet hans elhandler. Dvs. kunden (som betaler regningen) skal have et medlem af Dansk Energi (elhandleren) til at klage over et andet medlem af Dansk Energi (netselskabet) i en sag om en tarif, der indgår i en tarif-model udarbejdet af Dansk Energi - og som elhandleren ideelt set ingen interesse har i! I fortsættelse heraf forekommer det næsten logisk at elhandleren og netselskabet snildt kan indgå i samme koncern…
Var der nogen. der sagde “Kafka”?