Færgerne Aurora og Tycho Brahe er nu konverteret til batteridrift for en samlet investering på ca. 300 millioner svenske kroner.
Færgerne Aurora og Tycho Brahe er nu konverteret til batteridrift for en samlet investering på ca. 300 millioner svenske kroner.

Foto : HH Ferries

Batteridrevne færger er endelig klar til Helsingør-Helsingborg-overfarten

Nu skulle den være god nok. HH Ferries Group kan langt om længe indsætte de to batteridrevne færger Aurora og Tycho Brahe på ruten mellem Helsingør og Helsingborg.
Det tog nogle år længere end først antaget, men fredag var der endelig en officiel indvielse af de to batteridrevne færger Aurora og Tycho Brahe på overfarten Helsingør-Helsingborg. »Det er et pionerprojekt, vi har gennemført, og selv om det har været udfordrende, har det været alle anstrengelserne værd,« lød det fredag i en pressemeddelelse fra Johan Röstin, CEO i HH Ferries AB.
Vil du have fuld adgang til GridTech?

GridTech er for professionelle i energibranchen, der har særligt fokus på integrationen mellem energisystemer i omstillingen af infrastrukturen mod et CO2-neutralt og elektrificeret samfund.