SDU indgår samarbejde med indisk super-universitet

SDU indgår samarbejde med indisk super-universitet
Illustration: SDU. Se større version
Branchenyt 25. november kl. 06:00

Syddansk Universitet (SDU) og Indian Institute og Technology Delhi (IITD) vil etablere en såkaldt IITD-SDU-Kollaborativ Platform. Den skal hjælpe forskere fra de to universtiteter med at søge midler til samarbejdsprojekter, hvor de to universiteter går ind og støtter forskerne finansielt. 

Det skriver SDU i en pressemeddelelse. 

Hos SDU er de glade og stolte over det kommende samarbejde. Det er de særligt, da de finder et stort interesse-overlap imellem forskningsgrupper fra de to universtiteter. 

Få fuld adgang til EduTech

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til EduTech
Alt indhold på EduTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Forsiden
Uproduktiv investering i læremidler

Uproduktiv investering i læremidler

Ressourcerne til indkøb er få, og derfor skal lærerne inddrages mere i processen for at undgå unødvendige køb. Det skriver Lars Juul Jensen, sekretariatschef for Brancheforeningen for Undervisningsmidler (BFU), i dette synspunkt.
Synspunkt af Lars Juul Jensen
Danske skoler bruger mere IT end før coronanedlukningen

Danske skoler bruger mere IT end før coronanedlukningen

En undersøgelse om brugen af IT i undervisningen på danske skoler viser, at lærerne bruger digitale værktøjer i højere grad end før coronaepidemien.
Nyt studie: Fjernundervisning giver mere aktive studerende

Nyt studie: Fjernundervisning giver mere aktive studerende

Onlinestuderende spørger mere til undervisningen end dem, der er fysisk til stede, viser ny undersøgelse fra Københavns Universitet.

Seneste debat

Nyt digitalt læringsspil skal gøre elever klogere på plast

Nyt digitalt læringsspil skal gøre elever klogere på plast

Brancheforeningen Plastindustrien har lanceret læringsspillet ’Tjek på plast’, der skal fungere som samtalestarter i undervisningen i grundskolen og gymnasiet. Eleverne opfordres gennem det digitale spil til at komme med forslag til, hvordan plast i fremtiden bedre kan anvendes.
EU-Kommissionen lancerer nyt værktøj til at digitalisere erhvervsskoler og -virksomheder

EU-Kommissionen lancerer nyt værktøj til at digitalisere erhvervsskoler og -virksomheder

Europa-Kommissionen har netop lanceret et gratis onlineværktøj for at hjælpe erhvervsuddannelser og -virksomheder med at få mest muligt ud af digitale teknologier og øge elevernes færdigheder.
 

Læremiddelstyret undervisning - eller lærerens kvalificerede valg og fravalg?

»Føler lærere i grundskolen sig klædt på til at forholde sig kvalificeret og kritisk til de digitale læremidler, de får stillet til rådighed? Og hvad der skal til for at forløse eller udfordre læremidlernes potentiale for god, meningsfuld og tidssvarende undervisning?« spørger lærer og konsulent i it-didaktik, Karin Dyrendom, i dette synspunkt.
Synspunkt af Karin Dyrendom