Dette indlæg er alene udtryk for skribentens egen holdning.

Korrekt balance mellem online og fysisk undervisning giver det bedste læringsudbytte

Af Josephine Eghave Midttun Solheim25. august kl. 05:00
Dreng, computer, laptop, undervisning
Illustration: Alenka2194/Bigstockphoto.
Vi skal i højere grad end tidligere overveje, hvordan og hvornår vi benytter os af online og fysisk tilstedeværelse som undervisningsmetode. Det skriver Josephine Eghave Midttun Solheim, der er cand.pæd. i it didaktisk design og underviser på pædagoguddannelsen i Ikast, i dette synspunkt.

Vil du bidrage til debatten med et synspunkt? Så skriv til vores PRO debatredaktion på pro-sekretariat@ing.dk

Blended Learning (Uddannelsesmetode, hvor elever lærer gennem en kombination af online læring og ansigt til ansigt, red.) er ikke et nyt begreb. I den engelsksprogede litteratur har Blended learning været benyttet som  begreb siden slutningen af 90'erne siden 2003.  

Få fuld adgang til EduTech

EduTech skriver til professionelle, der arbejder med digitale- og teknologiske uddannelsesløsninger.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til EduTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til EduTech
Alt indhold på EduTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger