Digital dannelse – en anomali
Begrebet ’digital dannelse’ har desværre fået lov til at bide sig fast i den offentlige debat. Ikke godt taget i betragtning, at sammensætningen digitalisering og dannelse er et omvandrende paradoks, ja vel en antagonistisk modsætning? Dannelse kan hverken tilegnes eller begribes uden fordybelse. Digitalisering er uløseligt sammenkædet med ’at surfe på nettet’ – altså at bevæge sig på overfladen.
EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning. Få tilsendt tilbud

Bravo Bravo Bravo
Artiklen kan formentlig med fordel genlæses - med det samme eller senere.
Som ægte 'digitaler' må jeg erklære mig funlstændig enig - i hvert ord.
At der ikke - de sidste 30 år - har været nogle, der gad lytte. Kan man kun beklage.
For nogle vil dette være et tydeligt signal om, at det er på tide at skifte levevej; så for de fleste vil eksplicit besked ikke være påkrævet.
Kun én detalje vil jeg beklage i denne sammenhæng: at "redaktionen" i sin manglende visdom har placeret artiklen bag en ekstra betalingsmur! Det fortjener et:
Pan! Pan! Pan!