Mere om Teknologiforståelse

Kom i mål med fagligheden for teknologiforståelse i folkeskolen nu

Jakob Harder , dekan, Københavns Professionshøjskole , 14. okt 2021 06:00

Det er på tide, at vi kommer i mål med at få teknologiforståelse som fag på skemaet i folkeskolen. Grundlaget er lagt, og en betydelig del af forarbejdet er gjort - men der er stadig et stykke vej endnu. Nu er der behov for politisk handling, skriver Jakob Harder og Henrik Vinther Odgaard fra Københavns Professionshøjskole i dette synspunkt.

Teknologiforståelse: Det etiske spørgsmål er ikke, hvad vi kan eller må, men hvad vi bør

Simon Skov Fougt , ph.d. og lektor i literacy research på DPU, Aarhus Universitet , 23. sep 2021 06:00

Det etiske aspekt ved teknologi og digitalisering bør i undervisningskontekst være på lige fod med det praktiske og juridiske, hvis grundskoleelever og –lærere skal klædes ordentligt på til teknologiforståelse på skoleskemaet, skriver forfatterne til »Teknologiforståelse i et scenariedidaktisk perspektiv«, Simon Skov Fougt og Morten Raahauge Phillips, i dette synspunkt.

Prøv EduTech

EduTech skriver til lærere og undervisere, der arbejder med digitale og teknologiske uddannelsesløsninger. Vi giver dig ny viden, cases og erfaringer med læring og teknologi. Få tre ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement.

Klik her