Vi har brug for bias-resistent algoritmisk læring

Algoritmer, Data og Demokrati-projektet skal forene datalogi, samfundsvidenskab og humaniora i udviklingen af ​​nye algoritmiske løsninger til gavn for borgere og samfund, skriver professor i Datalogi ved Københavns Universitet, Christina Lioma, i dette synspunkt.
Vi mennesker lærer, hvordan man opfører sig, og hvordan man træffer beslutninger i overensstemmelse med vores opdragelse, de værdier og adfærdskodeks, vi lærer derhjemme, i skolen og i samfundet, så vi til sidst udvikler en moralsk rygrad, der styrer vores adfærd.
Få fuld adgang til EduTech?
EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning.