Velkommen til 2022: Hvad kommer vi til at snakke om i det nye år?

Vintergækker i sne
Illustration: MVolodymyr | Bigstock. Se større version
Den fortsatte opblomstring af det danske edtech-økosystem samt forsøget på at gøre teknologiforståelse til en mere formel del af det danske uddannelsessystem, er nogle af de dagsordener, der sandsynligvis kommer til at præge 2022.
Analyse5. januar kl. 22:00

Vi er ikke endnu ikke mange dage inde i 2022, men her hos Edutech gør vi os nu klar til at se nærmere på de dagsordener og sager, som vi allerede nu forventer vil spille en stor rolle inden for det uddannelsesteknologiske område. 

Hvis WHO-chefens forudsigelser om 2022 fra årsskiftet holder stik og 2022 virkelig leverer en ende på coronapandemien, så betyder det også, at det bliver farvel og tak til det ekstra rygskub, som sygdommen – og de nedlukninger, den har forårsaget – har leveret til edtech-branchen. 

Der kan næppe være nogen tvivl om, at edtech-industrien er blevet hjulpet af pandemien. Undersøgelser har nemlig vist, at der bliver brugt mere it i undervisningen, end der gjorde før corona kom på banen, og derudover viser rapporter også, at investeringen i læringsteknologi er vokset massivt over de seneste to år, efter behovet for teknologien pludselig blev mere akut.

Få fuld adgang til EduTech

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til EduTech
Alt indhold på EduTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Debatten
Log ind for at deltage i den videnskabelige debat.