Uddannelsesområdet får næsten 300 mio. kr. i ny strategi, men fraværet af især to punkter gør sig bemærket
I regeringens udspil til en ny digitaliseringsstrategi har uddannelsesområdet fået en mere prominent rolle, end det gjorde i den forudgående. Den digitale opkvalificering skal have et løft på tværs af uddannelsessystemet, lyder det.
Og hos de forskellige aktører på uddannelsesområdet bliver der da også taget vel imod strategien og signalværdien i, at især folkeskolen og de videregående uddannelser står til at få en væsentlig sum penge til at give digitaliseringen et løft. Du kan læse mere om fordelingen af pengene her.
Nogle hår er der dog også i suppen, og lærer Lis Zacho er blandt dem, som har fundet et. På uddannelsesområdet er hun bedst kendt for at være en stor fortaler for teknologiforståelse som et selvstændigt fag i folkeskolen, og hun er skuffet over, at netop den betegnelse ikke optræder noget sted i teksten. Teknologi, ja, forståelse, ja, teknologiforståelse, nej.
EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning. Få tilsendt tilbud
