Strategien udelod gymnasierne til stor utilfredshed – ministeriet melder sig åben for dialog

23. juni kl. 05:35
Henrik Nevers, formand for Danske Gymnasier
Formanden for Danske Gymnasier, Henrik Nevers, efterlyser, at også de gymnasiale ungdomsuddannelser får lov til at prøve kræfter med teknologiforståelse. Illustration: Danske Gymnasier.
Regeringen mener at de gymnasiale uddannelser allerede giver de studerende digitale kompetencer, og nedprioriterede dem i digitaliseringsstrategien på den baggrund. Nu er man åben for dialog om at indføre mere teknologiforståelse.
Artiklen er ældre end 30 dage

Hos gymnasierne vakte det stor overraskelse, at de gymnasiale uddannelser ikke blev tildelt hverken penge eller opmærksomhed, da regeringen i maj fremlagde forslag til en ny digitaliseringsstrategi.

For mens folkeskolen godt nok får mest i strategien, så får både erhvervsskolerne og de videregående uddannelser også tildelt penge til nye initiativer, der skal give elever og lærere bedre forståelse af digitale teknologier.

Få fuld adgang til EduTech

EduTech skriver til professionelle, der arbejder med digitale- og teknologiske uddannelsesløsninger.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til EduTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til EduTech
Alt indhold på EduTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger