Sprogmodeller bliver bedre til at løse matematikopgaver - men er stadig dårligere end skoleelever

Foto : Frogella, Bigstock

Sprogmodeller bliver bedre til at løse matematikopgaver - men er stadig dårligere end skoleelever

Det kan få dyb praktisk og intellektuel betydning, hvis man kan få sprogmodeller til at løse komplekse matematiske opgaver, mener forskere.
Evnen til at løse simple matematikopgaver er en af de egenskaber, der er opstået i de evigt voksende sprogmodeller. Men det er en evne, der meget hurtigt fejler. Tag en opgave som denne: 
Få fuld adgang til EduTech?
EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning.
Prøv EduTech

EduTech skriver til lærere og undervisere, der arbejder med digitale og teknologiske uddannelsesløsninger. Vi giver dig ny viden, cases og erfaringer med læring og teknologi. Få tre ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement.

Klik her