Politisk stilhed omkring teknologiforståelse får forsøgsskoler til at springe fra: Vi mangler afklaring
Først var de 46, der arbejdede med teknologiforståelse i en treårig forsøgsordning. Så skrumpede antallet til 29, som ansøgte om forlængelse, og nu kaster flere håndklædet helt eller delvist i ringen.
Det viser en rundspørge, som Edutech har foretaget blandt de 29 teknologiforståelsesskoler, som fortsatte i det skoleår, der nu er ved at rinde ud. Således melder én skole eksempelvis, at de helt dropper faget, mens andre skærer markant i antallet af timer eller lægger fagligheden om for at få det til at passe ind i det almindelige skoleskema.
At flere skoler springer fra eller lægger om sker på trods af, at den nu ét år gamle evaluering af forsøgsordningen siger, at der er tale om en vigtig faglighed, som alle kan se meningen i.
Kørte som forsøgsordning fra vinter 2019 til sommer 2021 med 46 skoler. Efterfølgende søgte 29 skoler om tilladelse til at fortsætte ordningen.
EduTech skriver til professionelle, der arbejder med digitale- og teknologiske uddannelsesløsninger. Få tilsendt tilbud
