Nyt studie: Fjernundervisning giver mere aktive studerende

onlinestuderende
Illustration: mangpor_2004 / Bigstock. Se større version
Onlinestuderende spørger mere til undervisningen end dem, der er fysisk til stede, viser ny undersøgelse fra Københavns Universitet.
24. november 2021 kl. 13:08
errorÆldre end 30 dage

I foråret 2020 lukkede Danmark ned på grund af coronasmitte og  hele undervisningssystemet måtte omstille sig til fleksible undervisningsformer som fjernundervisning via Zoom og Teams. For nogle var det en succes, for andre var det knap så effektivt. 

I efteråret 2020, hvor de studerende måtte komme tilbage i begrænset antal, var det sundhedsvidenskabelige fakultet på Københavns Universitet klar med en metode til at gennemføre videotransmitterede forelæsninger på – såkaldt HyFlex-undervisning, hvor halvdelen undervises hjemmefra over computeren, mens den anden halvdel er til stede fysisk.  

Få fuld adgang til EduTech

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til EduTech
Alt indhold på EduTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Debatten
Log ind for at deltage i den videnskabelige debat.