Nyt digitalt læringsspil skal gøre elever klogere på plast

Tjek på plast
Illustration: Plastindustrien. Se større version
Brancheforeningen Plastindustrien har lanceret læringsspillet ’Tjek på plast’, der skal fungere som samtalestarter i undervisningen i grundskolen og gymnasiet. Eleverne opfordres gennem det digitale spil til at komme med forslag til, hvordan plast i fremtiden bedre kan anvendes.
18. november 2021 kl. 05:06
errorÆldre end 30 dage

I landets skoler er der et stigende fokus på bæredygtighed, hvor lærere arbejder med at inddrage emner som klima og Verdensmål i alle typer fag. Samtidig fylder debatten om plast og genanvendelse også mere og mere i undervisningen og ikke kun om middagsbordet. 

Derfor lancerer brancheforeningen Plastindustrien nu det digitale læringsspil ’Tjek på plast’, skriver de i en pressemeddelelse. Her skal elever i grundskolens udskoling og de naturfaglige grundforløb forholde sig til en række spørgsmål om plast – blandt andet med fokus på genanvendelse, biobaseret plast og plastaffald i naturen. Derudover opfordres eleverne til at komme med forslag til, hvordan plast i fremtiden bedre kan anvendes.

Få fuld adgang til EduTech

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til EduTech
Alt indhold på EduTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Debatten
Log ind for at deltage i den videnskabelige debat.