ITU-lektor kritiserer snæver digitalisering: Man arbejder kun med dem, der er to millimeter fra målstregen

Den digitale inklusion handler reelt ikke om at udvikle inkluderende løsninger, men om at inkludere alle i den samme løsning. Sådan lyder dommen over den danske digitaliseringsstrategi fra ITU-lektor Morten Hjelholt.
Det halter tilgængeligheden i det digitale Danmark, og siden webtilgængelighedsloven slog igennem, har flere rapporter afsløret, at det kan være endda meget svært for handicappede danskere at bruge det offentliges digitale tilbud.
Få fuld adgang til EduTech?
EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning.
Prøv EduTech

EduTech skriver til lærere og undervisere, der arbejder med digitale og teknologiske uddannelsesløsninger. Vi giver dig ny viden, cases og erfaringer med læring og teknologi. Få tre ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement.

Klik her