Gyldendal holder på egne platforme: Det må ikke blive for amerikaniseret
Forretningen hos Gyldendal Uddannelse er anno 2022 i særdeleshed en digital størrelse. Alt efter hvilken del af den, man kigger på, ligger op mod 60 pct. af salget digitalt, og virksomheden er i dag Danmarks største leverandør af digitale undervisningsmaterialer.
På trods af den markante digitale udvikling, så anser forlaget sig dog ikke nødvendigvis som en frontløber, når det kommer til at tage den nyeste teknologi i brug i udviklingen af nye edtech-løsninger, fortæller Hanne Salomonsen, som er direktør for Gyldendals uddannelsesaktiviteter.
»Vi skal selvfølgelig bruge de værktøjer, der er behov for i forhold til at sikre god læring, men vi vil nok typisk vente til, at teknologien er mere en hyldevare. Det er ikke os, der kommer først løbende med en VR-brille,« siger hun til Edutech.
»Når det så er sagt, spejder vi selvfølgelig hele tiden for at finde ud af, hvad der sker andre steder i branchen på det digitale, og hvad der fungerer i de praktiske undervisningssituationer,« tilføjer hun.
EduTech skriver til professionelle, der arbejder med digitale- og teknologiske uddannelsesløsninger. Få tilsendt tilbud
