Gyldendal holder på egne platforme: Det må ikke blive for amerikaniseret 

Hanne Salomonsen Gyldendal
Illustration: Gyldendal .
Efter opkøbet af virksomheden Tibalo i 2021 er Gyldendal Uddannelse for alvor ved at sætte skub i produkter udviklet med den nye adaptive læringsteknologi, som er seneste skud på stammen i forlagets stadig mere digitale forretning. 
25. maj kl. 05:54
errorÆldre end 30 dage

Forretningen hos Gyldendal Uddannelse er anno 2022 i særdeleshed en digital størrelse. Alt efter hvilken del af den, man kigger på, ligger op mod 60 pct. af salget digitalt, og virksomheden er i dag Danmarks største leverandør af digitale undervisningsmaterialer. 

På trods af den markante digitale udvikling, så anser forlaget sig dog ikke nødvendigvis som en frontløber, når det kommer til at tage den nyeste teknologi i brug i udviklingen af nye edtech-løsninger, fortæller Hanne Salomonsen, som er direktør for Gyldendals uddannelsesaktiviteter. 

»Vi skal selvfølgelig bruge de værktøjer, der er behov for i forhold til at sikre god læring, men vi vil nok typisk vente til, at teknologien er mere en hyldevare. Det er ikke os, der kommer først løbende med en VR-brille,« siger hun til Edutech. 

»Når det så er sagt, spejder vi selvfølgelig hele tiden for at finde ud af, hvad der sker andre steder i branchen på det digitale, og hvad der fungerer i de praktiske undervisningssituationer,« tilføjer hun. 

Få fuld adgang til EduTech

EduTech skriver til professionelle, der arbejder med digitale- og teknologiske uddannelsesløsninger. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til EduTech
Alt indhold på EduTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger