Fonde om nordisk edtech: Drop mantraet om, at den er bedre end andre

22. september kl. 06:01
Kai Talas og Hannes Aichmayr
(fra venstre til højre) Hannes Aichmayr fra Brighteye Ventures, Kai Talas fra Sparkmind.vc og Jonathan Viner fra Nordic Edtech News. Illustration: Elizabeth Mønsted Johansen.
Pædagogikken i de nordiske edtech-løsninger er ofte meget stærk, men virksomhederne har det med at blive lidt for forelskede i deres egen tilgang, lyder dommen fra to af de største edtech-fokuserede venturefonde i Europa.

Kai Talas fra venturefonden Sparkmind.vc lagde ikke fingrene imellem under panelet om edtech-finansiering på dette års Tech BBQ. Spurgt om man kan tale om nordisk edtech på samme måde, som mange taler om ny nordisk køkkenkunst - som noget helt unikt og særligt - kom svaret prompte. 

»Nordisk edtech er ikke speciel.«

Han blødte dog hurtigt den udtalelse op, da han blev bedt op at uddybe sin indledende, korte bemærkning, om hvorvidt den nordiske edtech industri er noget helt særligt i forhold til edtech-industrien andre steder i verden. 

Få fuld adgang til EduTech

EduTech skriver til professionelle, der arbejder med digitale- og teknologiske uddannelsesløsninger.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til EduTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til EduTech
Alt indhold på EduTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger