Edtech-chef ser adaptiv læring som vigtig nøgle til fremtidens skole: Lærerne kan ikke nå mere, end de gør i dag
Det skorter ikke på store ideer under en snak med Ulrik Juul Christensen. Han har masser af ambitioner for både den adaptive læringsplatform, som hans egen virksomhed, Area9 Lyceum, tilbyder, og for den måde, som teknologien som hele kan påvirke hele uddannelsessektoren i fremtiden.
Area9 Lyceum er i dag et af de førende selskaber inden for adaptiv læringsteknologi, som i alt sin enkelthed går ud på at læringsmaterialet – og medfølgende spørgsmål – ved hjælp af kunstig intelligens tilpasser sig den enkelte elev og dennes niveau.
»I dag er langt de fleste undervisningsinstitutioner, vi kigger på ressourcebegrænsede. Det vil sige, at undervisere er maxet ud på, hvor meget de har kapacitet til at lære fra sig. Det betyder også, at vi har en konflikt foran os: Mængden af information, vi skal kunne erhverve er ikke faldende, men stigende. Evnen til at bruge Google modvirker ikke, at vi skal lære mere i fremtiden, end vi skulle i fortiden,« siger Ulrik Juul Christensen, der var med til at stifte Area9 for godt femten år siden og i dag er adm. direktør.
På det seneste har virksomheden tiltrukket sig en hel del opmærksomhed inden for efteruddannelsessegmentet, men Area9 Lyceum er mest kendt for at tilbyde løsninger inden for mellemskole- og gymnasieniveau samt videregående uddannelser.
EduTech skriver til professionelle, der arbejder med digitale- og teknologiske uddannelsesløsninger. Få tilsendt tilbud
