Digitale læringsteknologier kan skabe større engagement hos studerende på videregående uddannelser

Studerende
Illustration: everest comunity / Bigstock. Se større version
Hvordan kan otte konkrete digitale læringsteknologier øge de studerendes engagement i undervisningen på de videregående uddannelser? Det identificerer en ny forskningsoversigt fra DPU ved Aarhus Universitet.
19. august 2021 kl. 05:42
errorÆldre end 30 dage

Brugen af digitale læringsteknologier har under coronakrisen været stigende på de danske uddannelsesinstitutioner, hvor fjernundervisning har været hverdag for de studerende på godt og ondt. 

Nu stiller en ny forskningsoversigt fra Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) og Nationalt Center for Skoleforskning (NCS) under Aarhus Universitet skarpt på potentialer og barrierer i de digitale læringsteknologier i forhold til at øge studerendes engagement på videregående uddannelser, skriver DPU, Aarhus Universitet i en pressemeddelelse på deres hjemmeside. 

Ud fra den eksisterende skandinaviske og internationale forskning på området gennemgår forskerne fra Aarhus Universitet otte konkrete digitale læringsteknologier og afdækker, hvordan de kan bidrage til at styrke engagementet. 

Få fuld adgang til EduTech

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til EduTech
Alt indhold på EduTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Debatten
Log ind for at deltage i den videnskabelige debat.