Digital ekspert: »Lige nu har vi en gylden mulighed for at fikse den digitale kultur«

Digital ekspert: »Lige nu har vi en gylden mulighed for at fikse den digitale kultur«
Illustration: Ivan Boll. Se større version
Interview 26. august kl. 06:20
errorÆldre end 30 dage

Virtuel undervisning har bidt sig fast hos elever og lærere under coronanedlukningerne. Adgangen til digitale og teknologiske værktøjer har rykket ved den digitale kultur i skolerne og har skabt gode og dårlige vaner - både for elever og lærere. Men hvor meget skal de digitale vaner fylde i undervisningen, nu hvor eleverne er fysisk tilbage på skolebænken?

»Der er masser af håb for, at vi finder en fed skærm-balance ude på skolerne. Det kommer nok til at tage noget tid, men vi skal nok komme derhen. Det er svært at gøre det rigtige alene – især når man er teenager, og ingen tilsyneladende er enige om, hvad der er det rigtige at gøre,« siger Søren Hebsgaard, videnskabsjournalist, teknologiforsker og foredragsholder og fortsætter: 

Få fuld adgang til EduTech

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til EduTech
Alt indhold på EduTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Fortsæt din læsning
Debatten
Du har ikke tilladelse til at deltage i debatten. Kontakt support@ing.dk hvis du mener at dette er en fejl.
Forsiden