Cyberlandsholdet nummer fem ved EM

Cyberlandsholdet
Illustration: Pressefoto/Aalborg Universitet. Se større version
Antallet af cyberangreb i Danmark er stigende, og derfor håber cyberlandsholdets træner, at interessen omkring europmesterskaberne kan tiltrække flere unge til uddannelserne.
8. oktober 2021 kl. 11:00
errorÆldre end 30 dage

Det danske cyberlandshold tager femtepladsen ved europamesterskaberne i cybersikkerhed.

Det skriver Aalborg Universitet i en pressemeddelelse.

Under konkurrencen i Prag i Tjekkiet har landsholdet demonstreret, at de kan sikre systemer mod angreb.

»Truslen mod Danmark er stor og antallet af cyberangreb er stigende. Jeg håber, at cybermesterskaberne vil bidrage til at tiltrække flere unge til at tage en uddannelse indenfor cybersikkerhed. Interessen for emnet vækker stor interesse blandt de unge og det betyder, at vi i fremtiden vil få dygtige IT-kandidater,« siger landstræner og professor i cybersikkerhed Jens Myrup Pedersen.

Landsholdet består af ti unge i alderen 15-25 år, og det er første gang Danmark placerer sig i top fem. Danmark har dystet mod Tyskland, Østrig, Belgien, Cypern, Grækenland, Irland, Italien, Malta, Portugal, Rumænien, Slovenien, Spanien, Frankrig, Holland, Polen og Schweiz.

Få fuld adgang til EduTech

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til EduTech
Alt indhold på EduTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Debatten
Log ind for at deltage i den videnskabelige debat.