Undervisere i gymnasiet har rykket sig digitalt under corona

Foto : famveldman / Bigstock

Undervisere i gymnasiet har rykket sig digitalt under corona

Virtuel undervisning har bidt sig fast under coronanedlukningen. Det viser en ny rapport fra Danmarks Evalueringsinstitut, der forventer, at en del af de virtuelle værktøjer er kommet for at blive.
Nedlukningen af landets gymnasier sidste forår satte ledere, undervisere og elever i en ekstraordinær situation. På kort tid måtte de gøre sig helt nye erfaringer med forskellige former for fjernundervisning gennem skærmen.    I perioden med nødundervisning har skolerne gennemgået en klar digital udvikling. Og især lærerne har fået styrket deres digitale kompetencer, vurderer lederne på gymnasierne. 
Vil du have fuld adgang til EduTech?

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning.

Prøv EduTech

EduTech skriver til lærere og undervisere, der arbejder med digitale og teknologiske uddannelsesløsninger. Vi giver dig ny viden, cases og erfaringer med læring og teknologi. Få tre ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement.

Klik her