Udvikler om fremtiden for læringsteknologier: »Vi skal stoppe skyttegravskrigen imellem digital læring versus lærer«

Foto : Foto: Caroline Juul Ellervik

Udvikler om fremtiden for læringsteknologier: »Vi skal stoppe skyttegravskrigen imellem digital læring versus lærer«

Efterspørgslen på digital læringsteknologi er eksploderet under corona. Men direktør for tech-virksomheden Area9 Lyceum savner en samlet digital infrastruktur i uddannelsesverdenen.
Nedlukningerne af uddannelsesinstitutionerne under corona har tvunget elever, undervisere og skoleledere til at tænke over, hvilken rolle digitale læremidler og -teknologier kan spille i undervisningen. Men det har også fået udviklere af teknologiske uddannelsesløsninger til at tænke over, hvordan de på nye måder kan bidrage til fremtidens forhold mellem teknologi og læring. 
Vil du have fuld adgang til EduTech?

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning.

Prøv EduTech

EduTech skriver til lærere og undervisere, der arbejder med digitale og teknologiske uddannelsesløsninger. Vi giver dig ny viden, cases og erfaringer med læring og teknologi. Få tre ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement.

Klik her