Par-programmering styrker kode-selvtilliden hos jyske studerende

Foto : Maria Tuxen Hedegaard

Par-programmering styrker kode-selvtilliden hos jyske studerende

Et forsøg på IBA Erhvervsakademi Kolding viser, at web- og multimedie-studerende får bedre selvtillid, når der programmeres i par. Det kan skubbe de studerende længere i retning af det, som virksomhederne efterspørger.
Par-programmering, hvor to udviklere sidder foran et tastatur og programmerer i fællesskab, er en ide med mange år på bagen. Det var ét af budene i Extreme Programming, som var en tidlig udgave af det agile koncept.
Vil du have fuld adgang til EduTech?

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning.

Husk at være logget ind med den e-mail, hvor du har dit abonnement tilknyttet. Oplever du fortsat udfordringer med din adgang, så skriv til support@ing.dk.

Prøv EduTech

EduTech skriver til lærere og undervisere, der arbejder med digitale og teknologiske uddannelsesløsninger. Vi giver dig ny viden, cases og erfaringer med læring og teknologi. Få tre ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement.

Klik her