Pernille Rosenkrantz-Theil understregede til samrådet, at læringsplatforme er obligatoriske af have - ikke at bruge.
Pernille Rosenkrantz-Theil understregede til samrådet, at læringsplatforme er obligatoriske af have - ikke at bruge.

Foto : Billede fra samrådet

Minister i samråd: Uholdbart, at digitale læringsplatforme ikke gør mere nytte

Der var ikke negative politiske intentioner bag elevplaner eller den digitale understøttelse, selvom det har udviklet sig uheldigt, lød det fra undervisningsministeren på et samråd i torsdags. EduTech giver dig fire væsentlige pointer, som Pernille Rosenkrantz-Theil (S) bragte op under samrådet.
Der er alt for mange lærere i den danske grundskole, der oplever, at læringsplatforme ikke øger kvaliteten af undervisningen. 
Vil du have fuld adgang til EduTech?

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning.

Husk at være logget ind med den e-mail, hvor du har dit abonnement tilknyttet. Oplever du fortsat udfordringer med din adgang, så skriv til support@ing.dk.

Prøv EduTech

EduTech skriver til lærere og undervisere, der arbejder med digitale og teknologiske uddannelsesløsninger. Vi giver dig ny viden, cases og erfaringer med læring og teknologi. Få tre ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement.

Klik her