Fælles udvikling af autisme-app styrker studerendes samarbejdsevner

Foto : AAU / GIRAF

Fælles udvikling af autisme-app styrker studerendes samarbejdsevner

I mere end ti år har softwarestuderende på Aalborg Universitet arbejdet på det samme projekt: At udvikle en app, der kan hjælpe børn med autisme med at strukturere hverdagen. Samarbejdet på tværs af årgange, grupper og med eksterne brugere skaber et helt unikt og innovativt læringsmiljø.
At studerende på Aalborg Universitet arbejder problembaseret i grupper er næppe en nyhed. Men på  Institut for Datalogi har man de seneste ti år skruet på metoden og indført såkaldte multi-projekter, hvor flere grupper af studerende på samme årgang af en uddannelse arbejder med et fælles projekt. 
Vil du have fuld adgang til EduTech?

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning.

Husk at være logget ind med den e-mail, hvor du har dit abonnement tilknyttet. Oplever du fortsat udfordringer med din adgang, så skriv til support@ing.dk.

Prøv EduTech

EduTech skriver til lærere og undervisere, der arbejder med digitale og teknologiske uddannelsesløsninger. Vi giver dig ny viden, cases og erfaringer med læring og teknologi. Få tre ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement.

Klik her