Efteruddannelsessystemet er ikke gearet til den digitale og bæredygtige omstilling

Der er brug for fornyelse af det nuværende efteruddannelsessystem på det videregående område, hvis ikke Danmark skal falde bagud i forhold til både den digitale og bæredygtige omstilling, lyder budskabet fra uddannelseschef i Lederne, Thomas Christensen, i dette synspunkt.
I Danmark er vi rigtig gode til at uddanne os. Alene fra 1990 til 2018 er andelen af en årgang, som får en videregående uddannelse, steget fra 37 procent til 62 procent – og i samme periode er andelen med en lang videregående uddannelse mere end fordoblet fra 11 procent til 27 procent.
Få fuld adgang til EduTech?
EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning.
Prøv EduTech

EduTech skriver til lærere og undervisere, der arbejder med digitale og teknologiske uddannelsesløsninger. Vi giver dig ny viden, cases og erfaringer med læring og teknologi. Få tre ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement.

Klik her

Nævnte firmaer