3 nedslag i ny rapport: Mange lærere er trætte af læringsplatforme og Aula

Foto : smolaw / Bigstock

3 nedslag i ny rapport: Mange lærere er trætte af læringsplatforme og Aula

Digitale redskaber letter hverdagen i folkeskolen, men særligt Aula er kilde til stor frustration i mange læreres hverdag, viser ny undersøgelse fra Undervisningsministeriet. EduTech giver dig tre nedslag i rapporten.
Overordnet fungerer den digitale hverdag godt for en stor del af lærere i folkeskolen. Men der er plads til forbedringer. Særligt Aula frustrerer, mens fire ud af ti lærere mener, at digitale læringsplatforme kræver for meget tid i forhold til udbyttet, og at udvalget af digitale læremidler er for lille.  
Vil du have fuld adgang til EduTech?

EduTech er for professionelle, der arbejder med digital undervisning og formidling som underviser i grundskolen, på en videregående uddannelsesinstitution eller som udvikler, indkøber eller professionel bruger af digitale uddannelses-, event- og kursusløsninger. EduTech giver indblik i nye teknologiske løsninger, didaktik, brugernes behov og politiske rammevilkår inden for digital undervisning.

Husk at være logget ind med den e-mail, hvor du har dit abonnement tilknyttet. Oplever du fortsat udfordringer med din adgang, så skriv til support@ing.dk.

Prøv EduTech

EduTech skriver til lærere og undervisere, der arbejder med digitale og teknologiske uddannelsesløsninger. Vi giver dig ny viden, cases og erfaringer med læring og teknologi. Få tre ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement.

Klik her
FAKTA: Om undersøgelsen

Undersøgelsen er baseret på spørgeskemaer udsendt i november og første del af december 2020 til lærere og skoleledere på et repræsentativt udsnit af danske folkeskoler samt til alle kommunale skoleforvaltninger.

520 lærere deltog i undersøgelsen (svarprocent på 28%).

116 skoleledere deltog (svarprocent på 23%).

70 kommunale skolechefer deltog (svarprocent på 71%).

Kilde: Rapporten ’Lærernes digitale hverdag – kvantitativ kortlægning’ af Styrelsen for It og Læring under Børne- og Undervisningsministeriet