Q&A med Systematic: Sådan skal offentlige kunder forberede sig til it-projekter
I DigiTechs Q&A-format forsøger vi at få svar på nogle af de mest centrale spørgsmål i forbindelse med digitaliseringen af Danmark. I denne uge med Flemming Thomsen, Group Senior Vice President hos Systematic.
Hvordan kan de offentlige kunder forberede sig bedst muligt, inden de begynder at udvikle en ny it-løsning sammen med leverandøren? Hvad skal kunden vide om sig selv og egne behov, for at man kommer bedst fra start?
Offentlige kunder skal stille helt skarpt på, hvilke forretningsmæssige behov løsningen skal opfylde – men ikke detaljeret, hvordan den skal gøre det. Den del skal de give leverandørerne mulighed for at byde ind med – også i den indledende fase. Man kan hurtigt blive låst fast på en forestilling om en bestemt løsningsmodel eller teknologi og dermed risikere at overse andre, potentielt bedre muligheder.
Kunden skal være bevidst om egne styrker og svagheder. Der er områder, hvor kundens viden og ekspertise er afgørende for opgaven, men der er også områder, hvor det tjener organisationen bedst at være åben omkring egne udviklingsområder i relation til opgaven. Det er nødvendigt for at danne det bedst mulige team og finde den rigtige partner til et udviklingssamarbejde, der opfylder organisationens behov – både hvad angår selve slutproduktet og for hele projektforløbet.
DigiTech er til professionelle, der arbejder med offentlig digitalisering og it-projekter. Få tilsendt tilbud
