Dette indlæg er alene udtryk for skribentens egen holdning.

MitID er en investering i fremtidens IT-sikkerhed

28. marts kl. 05:021
Digitaliseringsstyrelsen
Illustration: Digitaliseringsstyrelsen.
D. 23. marts udtrykte politisk konsulent i Dansk IT, Hinnerk Frech, bekymring om Digitaliseringsstyrelsens håndtering af fejl i MitID. I dette synspunkt giver vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen, Adam Lebech, svar på tiltale.
Artiklen er ældre end 30 dage

Vil du bidrage til debatten med et synspunkt? Så skriv til vores PRO debatredaktion på pro-sekretariat@ing.dk

Den 23. marts gav Hinnerk Frech, politisk konsulent fra Dansk IT, udtryk for sin bekymring om, hvordan manglen på IT-sikkerhed risikerer at ødelægge tilliden til staten. 

Få fuld adgang til DigiTech

DigiTech er til professionelle, der arbejder med offentlig digitalisering og it-projekter.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til DigiTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DigiTech
Alt indhold på DigiTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
1 kommentar.  Hop til debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
1
28. marts kl. 13:19

Desværre opfattes MitID åbenbart ikke så vigtig at man kan komme igennem på supporten (har prøvet mange gange den sidste uges tid). Jeg har forsøgt at ringen, men robot svareren siger bare at der er mange der ringer og man skal prøve senere og ligger røret på. Har prøver at skrive, men der svares at man skal ringe. Jeg har endda prøvet at ringe til kommunen, og hvis man vælger at vil have hjælp til MitID, viderestiller de bare til MitID supporten (som er for optaget til at man kan komme i kø). Jeg fik MitID tilbage i december, og der var der meget der ikke kunne bruge MitID, så nu har jeg glemt mit kodeord. Jeg bruger kodeviser, da jeg ikke anser telefon som 2 faktor når man bruger telefonen til at kigge på diverse sider. Så nu sidder jeg med et MitID, som jeg ikke kan få til at virke igen.