Dette indlæg er alene udtryk for skribentens egen holdning.

Fra hul i hovedet til forbrugernes favorit

Af Jesper Barslund31. august kl. 05:02
alho007/BigStock
Illustration: alho007/BigStock.
Fiber er blevet danskernes foretrukne bredbåndsteknologi, og det har krævet massive investeringer, som kun har kunnet lade sig gøre på grund af energiselskabernes langsigtede ejerform. Det skriver COO i Norlys, Jesper Barslund.
Artiklen er ældre end 30 dage

Vil du bidrage til debatten med et synspunkt? Så skriv til vores PRO debatredaktion på pro-sekretariat@ing.dk

Da Norlys for mere end 17 år siden begyndte at grave fiber ned i den jyske muld, var tiden på mange måder en helt anden. Dengang var den første iPhone og Netflix stadig flere år fra at blive lanceret i Danmark, og mange mente, at fibereventyret var et massivt spild af el-kundernes penge. Flere havde den opfattelse, at energiselskaberne blot gravede penge ned i jorden uden nogensinde at kunne få investeringen forrentet og tilbagebetalt. Men man må konstatere, at der ikke er mange kritiske røster tilbage i dag. 

Få fuld adgang til DigiTech

DigiTech er til professionelle, der arbejder med offentlig digitalisering og it-projekter.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til DigiTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DigiTech
Alt indhold på DigiTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger