Sådan vælger Københavns Kommune processer til automatisering

28. november 2018 kl. 05:501
Københavns Rådhus
Illustration: Bigstock.
Københavns Kommune automatiserer i stor stil, og softwarerobotter løser i dag tusindevis af "dumme" opgaver, så sagsbehandlere kan koncentrere sig om borgerkontakt og faglige vurderinger. Men hvordan identificerer man de processer, der let kan automatiseres?
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Aldrende fagsystemer, der ikke kan tale med hinanden, er et vilkår, når man arbejder i en dansk kommune.

Det betyder masser af manuelt arbejde til sagsbehandlere, når der skal flyttes informationer mellem systemerne eller samle oplysninger fra flere forskellige systemer i forbindelse med eksempelvis en aktindsigt.

Få fuld adgang til DigiTech

DigiTech er til professionelle, der arbejder med offentlig digitalisering og it-projekter.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til DigiTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DigiTech
Alt indhold på DigiTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
1 kommentar.  Hop til debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
1
28. november 2018 kl. 08:22

Helt enig, gem de lange komplicerede processer og start med de enkle. Man kan også starte med at få inspiration og dele viden om automatiseringsegnede processer via den tværkommnale løsning OS2autoproces. Her er indtil videre 29 kommuner i gang spille hinanden bedre.