Løftet pegefinger fra Ombudsmanden: Kommune skjulte, at digital selvbetjening faktisk er frivillig

10. april 2019 kl. 05:00
Haderslev Kommune
Illustration: Haderslev Kommune.
Haderslev Kommune får kritik af Ombudsmanden for at give borgerne det indtryk, at de er forpligtet til at bruge digitale selvbetjeningsløsninger, som faktisk er frivillige
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Det dur ikke, når en kommune får det til at se ud, som om det er obligatorisk for borgeren at bruge en digital selvbetjeningsløsning, når den faktisk er frivillig.

Sådan lyder den løftede pegefinger fra Ombudsmanden i en ny afgørelse rettet mod Haderslev Kommune.

Her har borgere med nedsat funktionsevne fået det indtryk, at det er obligatorisk at bruge kommunens digitale selvbetjeningsløsning, når de skal ansøge om hjælpemidler eller boligindretning efter serviceloven.

Læs hele artiklen

DigiTech er til professionelle, der arbejder med offentlig digitalisering og it-projekter.

Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DigiTech
Alt indhold på DigiTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger